Baker Tilly is een landelijk opererende accountancy- en adviesorganisatie met 14 vestigingen door heel Nederland. Baker Tilly is gespecialiseerd in accountancy en advies, maar ook in fiscale zaken, audits en corporate finance.
De klantenkring komt vooral uit de publieke sector en het (groot) MKB. Het dienstenpalet is heel divers: van de controle van de jaarrekening tot btw-advies, van waardebepaling tot begeleiding bij aankoop van een bedrijf en nog veel meer. Ook aan de advieskant tal van mogelijkheden, onder andere op het gebied van IT en personeel, in de volle breedte.
De payrollafdeling houdt zich hiermee bezig. Directeur Alwin van Dongen “We kunnen alles op het gebied van personeelsadministratie voor onze klanten verzorgen en zijn ook de vraagbaak op het gebied van personeel”.
Voor de verwerking van de loonadministratie koos Baker Tilly een aantal jaar geleden voor de software van Nmbrs®. Daarmee verwerken ze de lonen, de loonmutaties en de loonstroken voor klanten. Maar daar blijft het niet bij. Veel processen kunnen geautomatiseerd worden in NMBRS®.
Verlof aanvragen en goedkeuren, daar hebben we in NMBRS® een module voor”, vertelt Alwin van Dongen. “Hetzelfde geldt voor medewerkers in dienst nemen en arbeidscontracten opstellen. Als we die mogelijkheden optimaal gebruiken, kunnen we veel efficiënter werken.
We willen die applicaties ook zo goed mogelijk inzetten voor onze klanten zodat zij er maximaal profijt van hebben. Willen we dat onder de aandacht brengen, dan moeten we ook weten wat het systeem allemaal kan.”
NMBRS® is personeels- en salarisadministratiesoftware die niet alleen loonstroken draait, maar ook veel HR-processen kan vereenvoudigen.
“ Om daar optimaal gebruik van te kunnen maken, verbeterde Incomme in drie modules onze kennis ”, zegt Van Dongen. “Wij waren al op de hoogte van die extra mogelijkheden. Om daar goed gebruik van te kunnen maken, zocht ik een partij die het kennisniveau van onze medewerkers kon verhogen. En ik wilde een partner die samen met ons kon kijken naar hoe we er meer uit konden halen voor onszelf. Een onafhankelijke externe die de materie goed overbrengt en ons helpt om meer functionaliteiten te benutten richting onze klanten.”
Het toenmalige gebruik inventariseren.
De evaluatie van het basisgebruik en aandacht voor nieuwe samenwerkingsvormen.
De instructie en training van alle salarisadministrateurs.
Door handiger gebruik te maken van de automatisering kan Baker Tilly nieuwe diensten aanbieden aan zijn klanten. Het enthousiasme van de payrollafdeling voor de nieuwe mogelijkheden was groot.
“Tijdens de bijeenkomsten heb ik regelmatig gehoord: ‘Oh, kan dat ook?’”, zegt Van Dongen. Om alles goed te kunnen doorvoeren zijn er met ondersteuning van Incomme ook aanpassingen gedaan aan het systeem. “Naast de training hebben we met een kleine werkgroep NMBRS® opgeschoond. Incomme dacht met ons mee richting de markt en hielp ons met best practices.
We keken welke veranderingen we wilden doorvoeren. Want als we anders willen gaan werken en het anders in de markt gaan zetten, welke templates en samenwerkingsvormen zouden we daar dan voor kunnen maken? De invoer van de mutaties door de klant zelf standaardiseerden we bijvoorbeeld. Dat borgden we ook in de software door deze op een bepaalde manier in te richten. En dan komt er een
moment dat je van oud naar nieuw gaat. Ook daar begeleidde Incomme ons in. Dat staat nu allemaal. Het is nu aan ons om dat uit te rollen.”
“We hebben veel betere en duidelijkere afspraken met onze klanten. Iedereen weet waar hij of zij aan toe is. We maakten ons aanbod eenvoudiger, zodat de klant een duidelijke keuze heeft in wat wel en niet uit te besteden. Daar hebben we verschillende pakketten voor. Die geven een duidelijk overzicht welke
functionaliteiten erin zitten en welke dienstverlening, voor welke prijs. Die vertaalden we ook één op één in onze software zodat ze herkenbaar zijn.
Voor onszelf geldt dat we efficiënter kunnen werken en daarmee besparen we heel wat werkuren die we nu kunnen besteden aan extra HR-adviesdiensten voor onze klanten. Dat past in onze customer intimacy-strategie; we willen onze klanten het volledige pakket bieden. We verwachten dan ook groei in aantallen, in aanvullende diensten en daarmee op korte termijn een exponentiële omzetgroei.”
Neem dan contact met ons op. Bel 0416 22 15 00 of stuur een mail naar info@incomme.nl.